Saturday, August 15, 2009

Honestly, are we ready?

Copied this from a forum. Sometimes it is good to share about our death as it will come sooner or later.

Na'uzubillah.



BERSEDIAKAH anda untuk
mati ?

aku nk share skit tips petunjuk /petanda ajal hampir tiba bagi yg beragama ISLam..

ada 6 fasa@pakej kesemuanya...


pakej 1

tanda-tanda 100 hari sebelum hari mati.
merupakan tanda pertama dari tuhan dan hanya disedari oleh mereka yg dikehendakinya.walaubagaimanapun,semua org islam akan mendapat petanda ini, cuma mereka sedar atau tidak sahaja. tanda ini dapat dirasai lazimnya selepas waktu asar. SELURUH TUBUH iaitu dari hujung rambut hingga hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan menggigil. contohnya seperti daging lembu yg baru disembelih, jika diperhatikan dgn terliti daging tersebut seakan-akan bergetar.bagi mereka yg sedar,dan berdetik hatinya bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah sedar akan kehadiran tanda ini.bagi mereka yg tidak diberi kesedaran dan tengah hanyut dgn kenikmatan,tanda ini akan hilang begitu sahaja tanpa sebarang manfaat.


pakej 2

tanda 40 hari sebelum hari mati.
tanda ini akan berlaku selepas asar juga, bahagian pusat akan berdenyut. pada ketika ini daun yg tertulis nama kita akan gugur dr pokok yg letaknya diatas arash ALLAH S.W.T. maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaan keatas kita,antaranya mula mengikuti kita sepanjang masa.akan terjadi malaikat maut ini akan menunjukkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi,mereka yg dipilih akan merasa seakan akan bingung seketika (blur)


pakej 3

tanda 7 hari
tanda ini hanya akan diberikan pada mereka yg diuji dgn musibah kesakitan di mana org sakit yg tidak makan secara tiba tiba berselera dengan lahapnya untuk memakan makanan yg diinginkan.

pakej 4
tanda 3 hari
akan terasa denyutan di bhg tengah dahi kita iaitu antara dahi kanan dan kiri.jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah selepas itu.supaya perut kita tidak mengandungi bynk najis dan ini akan memudahkan org menguruskan jenazah kita nanti.ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi org yg sakit hidungnya akan perlahan lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihat dari bahagian sisi.telingan pula akan layu dimana bhgn hujungnya akan masuk beransur ansur ke dlm. terlapak kaki pula akan terlunjur dan sukar nk ditegakkan.



pakej 5


TAnda 1 hari
akan terasa selepas waktu asar,kita akan merasakan satu denyutan disebelah belakang, iaitu di kawasan ubun-ubun dimana ini menandakan kita tidak sempat untuk menemui waktu asar keesokkan harinya..


pakej 6

tanda akhir
kita akan merasakan satu keadaan sejuk dibahagian pusat dan rasa akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum.ketika ini kita hendaklah mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri sementara malaikat maut menjemput kita kembali pada ALLAH S.W.T.

2 comments:

Inaz said...

Very interesting blog I must say.Ish gerun jugak baca pasal tanda2 mati.Naik bulu roma!Anyway keep up the good work.Thanks for sharing.Will drop in always.I pun baru je nak carik agama.Being close to Allah helps with all the ujian and dugaan we have to face everday.
I don't have a blog so I like to read other people punya.Salam.

keyoe said...

Salam Inaz,

Thanks for ur comment. I bukan slalu update blog ni. When i really have the time baru update.

But yes, Alhamdulillah if you are turning to Allah now especially when we turned to half of our age now. We dont have much time anymore to waste. All we can do is try to get close with Him always & believe me, He is just besides us.

Insha Allah